przydatne informacje
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie
Podstawa prawna: Ustawa prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 1997r. Nr 98, poz.602 z późn. zm.)
I WARUNKI UZYSKANIA KARTY ROWEROWEJ:
· ukończone 10 lat,
· pozytywna opinia wychowawcy na podstawie obserwacji zachowań ucznia,
· zgoda rodziców (opiekunów) na wydanie karty rowerowej,
· zdany egzamin teoretyczny i praktyczny,
· znajomość zasad obsługi technicznej roweru,
· przejście szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej,
· oddanie arkusza zaliczeń ubiegającego się o kartę rowerową oraz zdjęcia legitymacyjnego
Kartę rowerową wydaje dyrektor szkoły na podstawie wypełnionego arkusza zaliczeń potwierdzającego zdobycie obowiązującej wiedzy oraz umiejętności.
II SPOSÓB PRZYGOTOWANIA UCZNIÓW DO UZYSKANIA KARTY ROWEROWEJ:
Do uzyskania karty rowerowej przygotowywani są uczniowie klasy czwartej.
Na zajęciach technicznych uczniowie przygotowywani są z zakresu:
– znajomości znaków i sygnałów drogowych oraz przepisów ruchu drogowego obowiązujących pieszych i rowerzystów,
– obsługi technicznej roweru,
– udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej,
III EGZAMIN SKŁADA SIĘ Z DWÓCH CZĘŚCI:
Przystąpienie do egzaminu jest dobrowolne
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Egzamin teoretyczny przeprowadzany jest w formie testu pisemnego składającego się z 25 pytań. Wymagane wiadomości podzielone są na 5 części:
Część 1 (5 pytań) – znaki ostrzegawcze i zakazu
Część 2 (5 pytań) – znaki nakazu, informacyjne, poziome i tabliczki do znaków
Część 3 (5 pytań) – przepisy ruchu drogowego obowiązujące pieszych i rowerzystów
Część 4 (5 pytań) – zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
Część 5 (5 pytań) – pierwsza pomoc
Każdą część uczeń musi zaliczyć co najmniej na: 80%
Jeśli uczeń nie zaliczy po uzgodnieniu z egzaminatorem pisze test jeszcze raz!
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Zdanie egzaminu praktycznego obejmuje:
· przygotowanie do jazdy i ruszanie z miejsca na płaskim terenie,
· jazda do przodu po prostej i łukach w kształcie ósemki,
· jazda po wyznaczonym torze na miasteczku komunikacyjnym,
· prawidłowe hamowanie i zatrzymanie pojazdu w wyznaczonych miejscach,
· właściwe reagowanie na znaki i sygnały drogowe,
Na egzamin teoretyczny oraz praktyczny należy przynieść wypełniony i podpisany (punkt 1) oraz przez rodziców (oboje - prawnych opiekunów punkt 2) arkusz zaliczeń, który można pobrać poniżej.
Do układania testów wykorzystywane są strony internetowe:
W naszej szkole dokładamy wszelkich starań, aby umiejętności uczniów nie tylko kształtować, ale także odkrywać.
Sukcesy na niwie konkursów przedmiotowych, artystycznych, czy też sportowych możliwie są dzięki szerokiej ofercie kół zainteresowań. Nasi nauczyciele prowadzą w sumie kilkanaście zajęć dodatkowych. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom uczniów i rodziców, a terminy zajęć zawsze staramy się dostosować do potrzeb wynikających z dojazdów uczniów.
Kółko Matematyczne - mgr Joanna Drosińska,
Klub Małego Matematyka - mgr Anna Warot
Kółko Ruchowo Taneczne - mgr Katarzyna Czoch --> GALERIA
Kółko Języka Angielskiego - mgr Ewelina Rankiewicz
Kodowanie - mgr Jolanta Zawada
Mali Srtyści - mgr Agnieszka Bębenek
Kółko Przyrodnicze - mgr Joanna Drosińska --> GALERIA
Kółko Biblioteczne - mgr Beata Pękala
Kółko Teatralne - mgr Aleksandra Mioduszewska / mgr Monika Cichoń-Gładysz
jest patriotą i Europejczykiem
cechuje go wytrwałość i poczucie własnej wartości
w swym postępowaniu kieruje się zasadami moralnymi, promuje dobro
charakteryzuje się uczciwością wobec siebie i otoczenia, wiarygodnością i odpowiedzialnością
umie korzystać z dóbr kultury, jest wrażliwy na piękno
nie stosuje przemocy, zna zasady zdrowej rywalizacji
jest odpowiedzialny za podejmowane przez siebie działania
potrafi i okazuje szacunek wobec innych osób
charakteryzuje go ciekawość poznawcza, w działaniach jest kreatywny i przedsiębiorczy
wyróżnia się wysoką kulturą osobistą i uczestniczy aktywnie w życiu kulturalnym
jest krytycznym odbiorcą mediów, dostrzega i właściwie ocenia zmiany zachodzące w otaczającej go rzeczywistości
podejmuje samodzielne inicjatywy oraz potrafi pracować w zespole
zna wartość posiadanej wiedzy, czuje potrzebę dalszego rozwoju intelektualnego
posiada ukształtowane zainteresowania, rozwija swoje talenty
posiada umiejętność samodoskonalenia, poszukuje wzorów do naśladowania
umie sobie radzić w różnych sytuacjach życiowych
dostrzega znaczenie więzi rodzinnych, społecznych, kulturowych, narodowych
dba o dobro wspólne, szanuje pracę innych
dba o estetykę własnego wyglądu i otoczenia
szanuje przyrodę, ma pozytywny wpływ na środowisko
potrafi racjonalnie i zdrowo wykorzystać czas wolny
jest świadomy roli i znaczenia rodziny w życiu.